راهنمای انتخاب پارچه مانتو مجلسی

به احتمال زیاد قبل از خرید و یا دوخت مانتو مجلسی به اولین موردی که توجه می‌کنید جنس پارچه مانتو مجلسی انتخابی می باشد، درست است؟ در این مورد شکی نیست که هر شخص دارای سلیقه مخصوص به خود است اما چیزی که در تمامی موارد مشترک بوده این است که رنگ و جنس پارچه انتخاب شده برای استایل و بدن هر فرد باید از نظر آن شخص بهترین باشد .

خوشبختانه در عصر حاضر دوخت مانتو دارای تنوع بسیار بالایی در طرح، مدل، رنگ، جنس و غیره بوده به گونه‌ای که امکان ندارد شما پس از جستجو در فروشگاه‌های اینترنتی نتوانید مانتو مورد نظر خود را پیدا کنید.ویژگی مهمی که در انتخاب پارچه های مانتو مجلسی باید به آن فکر کنید در نظر داشتن جنس پارچه است.

این که شما دوست دارید پارچه مورد نظرتان جهت دوخت مانتو به صورت کشی باشد یا نباشد، دارای پارچه‌ای لطیف باشد یا زبر، پارچه مورد نظر قابلیت چروک شدن دارد یا خیر، ضخامت آن زیاد است یا کم، نوع الیاف به کار رفته در پارچه چیست و غیره. تمامی این ویژگی‌ها را باید در زمان خرید پارچه مانتو مجلسی در ذهن داشته باشید تا بتوانید انتخاب سریع‌تر و بدون دردسری داشته باشید.

پارچه مانتو مجلسی

حال که تصمیم خود را در زمینه انتخاب پارچه جهت دوخت مانتو گرفتید نکته مهمی که در این بین می‌ماند انتخاب جنس پارچه است. آیا با جنس پارچه‌ها آشنایی دارید؟ می‌دانید کدام جنس برای کدام فصل مناسب بوده و کدام یک جهت دوخت چه لباسی مناسب است؟ در بخش‌های بعد در خصوص مانتو و انواع پارچه جهت دوخت آن توضیحات بیشتری را خدمت شما ارائه می‌دهیم.

همچنین بخوانید: شیک ترین مدل های مانتو مجلسی کار شده

مانتو مجلسی چیست و چه کاربردی دارد؟

مانتو مجلسی، مانتویی است که دارای ظاهر تقریبا رسمی بوده و در دوخت آن تجملات بسیاری دیده نمی‌شود. به عنوان مثال مدل‌های بیشتر مانتوهای مجلسی به صورت شیک طراحی شده و در دوخت آن از سنگ دوزی و تکه دوزی استفاده شده است. همان‌طور که از نام این مانتوها می‌توان انتظار داشت متناسب برای مراسم خاصی است و نمی‌توان آن را به صورت هر روز پوشید.

در دوخت این مانتوها از نخ کمتر استفاده می‌شود و عمده دوخت آن با پلی استر انجام می‌شود که همین امر موجب می‌شود مانتو بر روی تن به صورت مرتب و صاف بایستد و نسبت به مانتوهای دیگر دیرتر چروک شود. در صورتی که قصد تهیه آن را  داشته باشید پیشنهاد می‌کنیم از رنگ‌های روشن استفاده کنید زیرا در این صورت جذابیت بیشتری را برای شما به ارمغان خواهد آورد.

جهت مشاهده جدید ترین مدل مانتو مجلسی کلیک نمایید.

برای خرید حضوری از انواع مدل مانتو های مزون فاریون عبایا با این شماره ۰۹۰۲۳۲۵۰۳۰۵ در ارتباط باشید.

پارچه مانتو

انواع پارچه مانتو مجلسی

در این بخش به معرفی برخی از انواع پارچه مانتویی جدید و مجلسی می‌پردازیم تا اگر قصد تهیه آن را داشتید بتوانید با انواع پارچه جدید مانتویی برای این امر آشنا شوید. به طور کلی پارچه‌هایی که از جنس ساتن، چرم و ابریشمی هستند جزو پارچه‌هایی محسوب می‌شوند که جهت دوخت مانتوهای مجلسی از آنها استفاده می‌شود.

از نظر رنگ نیز این پارچه‌ها بسیار متنوع هستند که رنگ مشکی آن بسیار شیک و لاکچری بوده و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود رنگ پارچه را انتخاب کرده و آن را متناسب با طرح در نظر داشته خریداری کنید. در زیر به برخی از معروف‌ترین پارچه‌ های مانتو مجلسی مشکی اشاره می‌کنیم:

1. پارچه ساتن

پارچه ساتن دارای بافت ابریشمی بوده و حالتی براق دارد. این نوع پارچه در بین جوانان بسیار محبوب بوده اما از آنجایی که این پارچه حالت ابریشمی و براق دارد به همین دلیل جزو پارچه‌ مانتو مجلسی و پارچه لاکچری مانتویی نیز به شمار می‌رود.

پارچه مانتو مجلسی

2. پارچه چرم

یکی از انواع پارچه‌ها که علاوه بر لوکس بودن از قیمت بالایی نیز برخوردار هستند، پارچه‌های چرمی هستند. در حال حاضر پارچه چرم در دو نوع طبیعی و مصنوعی وجود دارد و شما می‌توانید متناسب با نیاز خود یکی از آنها را انتخاب کنید. پارچه چرم نیز به عنوان پارچه مجلسی به شمار می‌رود و در حال حاضر به عنوان پارچه مانتو مجلسی نیز از آن استفاده می‌شود. البته این نوع از پارچه‌ها به دلیل گرمایی که دارد قابل استفاده در فصل‌های سرد پاییز و زمستان است.

پارچه چرم

3. پارچه حریر

از جمله شیک‌ترین پارچه مانتو زنانه‌ای که در حال حاضر تهیه می‌شوند با پارچه حریر دوخته می‌شوند که می‌تواند انتخابی مناسب برای مجالس باشد. برای دوخت می توان از پارچه‌های حریر به صورت کوتاه یا بلند و یا پارچه‌های رنگی استفاده کرد که در نهایت می‌تواند به شکل ساده و یا ترکیبی از پارچه‌های ساده و رنگی دوخته شود که انتخاب هر کدام کاملا به سلیقه فردی بستگی دارد.

پارچه های حریر در رنگ‌های تیره و روشن موجود بوده و به دلیل جنس لطیف و خنکی که دارد متناسب برای استفاده در فصول گرم بهار و تابستان است. توجه داشته باشید که از حریر بیشتر به عنوان پارچه مانتو مجلسی مشکی استفاده می شود.

پارچه جدید مانتویی

4. پارچه کرپ

برخی اوقات پارچه مانتو مجلسی می‌تواند با مدل‌های دیگر همچون اسپرت ترکیب شده و یک استایل و جلوه متفاوتی را برای مانتو به همراه آورد. به عنوان مثال بعضی از انواع پارچه‌های کرپ همچون کرپ حریر و کرپ باربی به دلیل تراکم بافتی که دارند متناسب برای دوخت مدل مانتو مجلسی با پارچه کرپ هستند.

پارچه کرپ

5. پارچه ریون

یکی دیگر از پارچه‌ مانتو که می‌تواند ترکیب متفاوت و جذابی را در مانتوهای مختلف همچون مانتوهای اسپرت برای شما به همراه آورد و علاوه بر شیک بودن و خوش فرم بودن دارای جنسی راحت است و در حال حاضر در دوخت انواع مانتوها مورد استفاده قرار می‌گیرد.

پارچه جدید مانتویی

6. پارچه ژاکارد

پارچه‌های ژاکارد نوع دیگری از پارچه جدید مانتویی است که دارای طرح هستند و در طرح و نقش آن از فرایند بافت پارچه به صورت برجسته استفاده شده است که جزو پارچه لاکچری مانتویی به حساب می آید. پارچه‌های ژاکارد همان‌طور که اشاره شد دارای طرح‌های برجسته هستند و تنوع و زیبایی بسیاری دارند و به همین دلیل طراحان مد امروز از این نوع پارچه در دوخت لباس و مانتو استفاده می‌کنند.

همان‌طور که ملاحظه فرمودید پارچه های مانتو مجلسی دارای تنوع بسیار بالایی بوده و انتخاب هر یک از آنها می‌تواند بسته به سلیقه و طرح در نظر داشته برای مانتو انتخابی متفاوت باشد که در این بخش به برخی از مهم‌ترین این نوع پارچه‌ها اشاره شد.

پارچه لاکچری مانتویی

معرفی انواع پارچه مانتویی جدید

داشتن ظاهر امروزی و استایل شیک برای خانم ها بسیار مهم است و مانتو بخش ویژه ای از آن را تشکیل می دهد پس انتخاب جدیدترین پارچه مانتویی در این انتخاب تاثیر گذار است.ما قصد داریم شما را با محبوب ترین انواع پارچه مانتویی جدید آشنا کنیم

1. پارچه کتان

این نوع پارچه به طور طبیعی از گیاه کتان تولید می شود و کارایی آن هم برای مانتوهای اسپرت هست و هم مجلسی که نسبت به سایر پارچه ها کمتر چروک می شود.سه نوع پارچه کتان وجود دارد:

کتان کشی: این نوع پارچه سبک و مناسب جدیدترین پارچه مانتویی پاییزی است.
کتان ضخیم:مناسب پارچه های زمستانی
کتان پیچ: مناسب پارچه های بهاری و تابستانی

انواع پارچه مانتویی جدید

2. پارچه نخی

یکی از جدیدترین انواع پارچه مانتویی، پارچه نخی می باشد.ازین پارچه برای دوخت انواع مدل مانتو تابستانی و بهاری استفاده می شود که به دلیل سبکی و راحتی آن موردپسند خانم های بسیاری است ولی به دلیل بالا بودن درصد پنبه آن بعد از شستشو ممکن است تغییر سایز بدهد.

پارچه مانتویی جدید

3. پارچه های لنین

این نوع پارچه مانتو ترکیبی از پلی استر،پنبه و ویسکوز است که هرچقدر پنبه آن بیشتر باشد از کیفیت بهتری برخوردار است.از این پارچه بیشتر برای جدیدترین مانتوهای بهاری و تابستانه استفاده می شود که بسته به سلیقه برای تیپ های اسپرت و مجلسی قابل استفاده است.

پارچه مانتویی جدید

چه نکاتی در هنگام خرید پارچه مانتو مجلسی مهم است؟

از جمله نکات مهمی که می‌توان در هنگام خرید پارچه مانتو مجلسی به آن اشاره کرد شامل موارد زیر است:

1. توجه به رنگ پوست

زمانی که قصد خرید پارچه مانتو مجلسی را دارید باید به رنگ‌هایی که متناسب با رنگ پوست شما هستند توجه داشته باشید تا مانتو مورد نظر جلوه زیبایی را برای شما به همراه داشته باشد.

2. در نظر داشتن قیمت

قیمت پارچه‌ لاکچری مانتو یی شیک نسبت به سایر پارچه‌ها گران‌تر بوده و دوخت آن نیز وقت بیشتری خواهد گرفت به همین دلیل باید به قیمت پارچه مانتویی دقت کنید.

برخی از نمونه های پارچه لاکچری مانتو مجلسی دارای ریزه کاری‌هایی همچون سنگ دوزی و یا تکه دوزی هستند که همین امر باعث می‌شود قیمت مانتو و پارچه در نظر داشته بالاتر رود.

3. انتخاب رنگ و طرح مناسب

پارچه یا مانتویی که قصد انتخاب آن را دارید باید متناسب با مجالس در نظر داشته شده باشد و با رنگ کیف و کفش شما همخوانی مناسبی داشته باشد.

توجه به تمامی موارد گفته شده می‌تواند در هنگام انتخاب پارچه مانتویی جدید و در نهایت دوخت بهتر آن موثر باشد، بنابراین باید به تمامی موارد اشاره شده در این مطلب توجه کرده و متناسب با موارد گفته شده به سلیقه خود یکی از پارچه‌های مانتو مجلسی را انتخاب کرده و در نهایت دوخت آن را انجام دهید.

 

2 Comments

  • سلام ببخشید من دنبال پارچه لاکچری مانتویی هستم از بین توضیحاتتون متوجه نشدم کدومش به دردم می خوره میشه راهنماییم کنید

    • سلام و درود به شما دوست عزیز در رابطه با پارچه مانتو توی توضیحاتی که زدیم پارچه مانتویی جدید به جای کلمه لاکچری از پارچه مانتو مجلسی استفاده شده که منظور همون پارچه لاکچری مانتویی هست اون قسمت مطالعه بفرمایید باز اگه سوالی بود من در خدمتم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *