مدل مانتو برای افراد چاق

در مبحث طراحی و دوخت لباس برای افراد چاق شاهد کم توجهی هایی بسیاری هستیم. این مسئله یک مشکل بزرگ محسوب می شود چرا که قسمت اعظمی از افراد جامعه را پلاس سایز ها تشکیل میدهند.اگر شما هم به دنبال راهکاری برای رفع این معضل هستید مقاله درستی را برای این امر برگزیده اید. در این مقاله سعی داریم تا در باب استایل شناسی، رنگ های پیشنهادی، مدل مانتو برای افراد چاق و ترفندهای های کاربردی صحبت کنیم.

انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق

عموما افراد چاق از یک معضل مشترک شکایت دارند. این افراد مشکل را اینگونه مطرح می کنند که حتی در صورت یافتن مانتو مناسب؛ پس از پوشیدن آن متوجه میشویم که لباس ما را از حالت طبیعی چاق تر نشان میدهد. علت این است که اغلب لباس های موجود در بازار به طور تخصصی طراحی و دوخته نشده اند.

تنها کافیست چند نکته کوچک اما کارساز را رعایت کنید تا لباس خریداری شده اندام شما را به بهترین شکل ممکن نشان دهد. در نتیجه از خرید خود نهایت لذت را خواهید برد.

در این قسمت به 8 مورد از نکاتی که افراد چاق باید دقت کنند توضیح دادیم .اگر شما عزیزانی که ظاهری نسبت چاق دارید با رعایت این نکات ظاهری بهتر از قبل تجربه می کنید و اعتماد به نفس شما نسبت به قبل افزایش می یابد.

همچنین بخوانید: نکات مهم شیک ترین مدل های مانتو مجلسی کار شده 

1. شناخت فرم بدن

کلیدی ترین نکته ای که در حین انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق مطرح می ‌شود بررسی و شناخت فرم کلی بدن است. باید توجه کنید که بیشترین تجمع چربی در کدام بخش ها دیده می شوند. به طور کلی دو مدل چاقی داریم.

شناخت فرم بدن

1. اندام سیبی شکل

شاخصه بارز افراد چاق با چنین اندامی :

  •  سینه هایی با سایز متوسط و یا بالا
  •  نواحی پهلوها نسبتاً پر هستند ( سایز کمر زیاد)
  •  واجد بالاتنه هایی با جثه درشت

این افراد باید به شکلی لباس بپوشند که بالاتنه آنها کوچکتر و یا ظریف تر دیده شود. یکی از افراد معروف با این استایل بدنی خواننده معروف “ادل” است. اگر جزء این افراد هستید از طراحی های آزاد و راسته کمک بگیرید. برای ایجاد تعادل بیشتر بالا تنه و پایین تنه لباس هایی بپوشید که قسمت کمر آنها کمی تنگ است.

2. اندام گلابی شکل

شاخص بارز افراد چاق با چنین اندامی :

  • پایین تنه با جثه بزرگ
  • بالاتنه ( سینه و شانه ها) لاغرتر از پایین تنه
  • باسن و ران هایی با سایز بزرگ
  • کمر های نسبتاً باریک

افرادی که دارای این استایل بدنی هستند باید تمرکز خود را بر روی کاور نمودن بخش های تحتانی بدن بگذارند. با این کار عدم توازن بین بالاتنه و پایین تنه کمتر به چشم می آید. در حین انتخاب مانتو و شومیز بهتر است از مواردی استفاده کنند که یقه های آنها دارای چین و دراپه باشد.

خریدن مانتوهایی با آستین های پفکی و یا کلوش نیز می ‌تواند بخش فوقانی بدن را حجیم تر نشان دهد. به عبارتی تعادل بین بالاتنه و پایین تنه بیشتر رعایت خواهد شد. استفاده از مانتوهای کتی و یا رسمی که واجد اپل هستند سبب می شود تا مرکز توجه به قسمت بالاتنه برود. با این کار درشتی پایین ‌تنه کمتر به نظر می آید.

نکات مهم طراحی مانتو برای افراد تپل

2. مدل های مانتو برای افراد چاق

نیاز است تا برای انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق یک سری نقاط کوچک اما تاثیرگذار رعایت شود.

  1. برای جلوه بیشتر البسه و مانتو سعی کنید تعادل بالاتنه و پایین تنه را برقرار کنید. به طور مثال چنانچه بالا تنه ظریفتری دارید بهتر است از آستین های پفکی کمک بگیرید.
  2. چنانچه بالاتنه پر تری دارید آستین های راسته و یا سه ربع گزینه معقولی ‌خواهند بود.
  3.  از مانتو هایی با یقه هایی برگردان غافل نشوید. هنگامی که می خواهید شانه های ظریف و کوچک خود را زیباتر نشان دهید می توانید از یقه های برگردان پفکی کمک بگیرید. برای افرادی که شانه های نسبتاً بزرگ و پهنی دارند نیز یقه برگردان های ساده و تخت مناسب خواهد بود.
  4.  اگر در حال نزدیک شدن به فصول سرد و یا بارانی هستید پارکا کت و ترنچ کت ها به کمک شما خواهند آمد.
  5. اگر به دنبال یک مانتو منحصر به فرد هستید مانتو های Aline را در لیست خرید خود جای دهید. مزیت این مدل باریک تر نشان دادن کمر است. به علاوه به علت حضور چین در قسمت پایین تنه، ضعف های قسمت تحتانی بدن نیز پوشانده خواهند شد.
  6. اگر ترجیح می دهید تا مانتو و یا پیراهن های شما خیلی هم ساده نباشند می توانید از مدل های آکاردئونی کمک بگیرید. در این مدل ها ممکن است در قسمت پایین تنه، بالاتنه و یا هر دو، پیله های سراسری قرار گیرد. با این تکنیک علاوه بر ایجاد جلوه بیشتر در لباس، محدودیت های بدنی نیز برطرف خواهند شد.

همچنین بخوانید: با مانتو بلند چه کفشی بپوشیم؟

3. استفاده از مانتو های رنگ تیره

پس از شرح نکات کلیدی و استایل کلی بدن در پلاس سایزها، حال نوبت به انتخاب رنگ های مناسب برای این افراد می رسد. برای این افراد طیف های رنگی تیره مثل مشکی، قهوه ای سوخته، سرمه ای و زرشکی بهترین موارد هستند. هنگامی که از این رنگ ها استفاده می کنید به علت ایجاد خطای دید، اندام شما باریک تر دیده می شود.البته این جمله نباید این ذهنیت را در شما ایجاد کند که اجازه استفاده از رنگ‌های شاد را ندارید بلکه تنها باید در استفاده آنها دقت کنید.

4. استفاده از پارچه های راه راه ، عمودی

یکی از موارد پرطرفدار در طراحی مدل مانتو برای افراد چاق استفاده از الگوهای راه راه عمودی است. افراد چاق می توانند از این راه حل برای متعادل تر نشان دادن فرم بدنی خود استفاده کنند. با بهره گیری از این پارچه ها اندام شما کشیده تر نشان داده می شود. البته به کارگیری برش های عمودی نیز چنین حالتی را ایجاد خواهند کرد. اگر تمایل دارید تا از رنگ های شاد استفاده کنید پیشنهاد می کنیم تا برای خنثی نمودن تاثیر رنگ ها از برش های عمودی کمک بگیرید.

5. از مانتوهای کمربند دار غافل نشوید

یکی از مواردی که به کرات در مبحث مدل مانتو برای افراد چاق مطرح می شود استفاده از کمربند های باریک است. این آیتم می تواند کمر شما را ظریف تر نشان دهد. از همین آپشن برای انتخاب مانتو، بارانی و شومیز استفاده کنید.

6. استفاده از مانتو با یقه های پهن

هنگامی که از مانتوهایی با یقه های برگردان و پهن کمک می گیرید تعادل بدنی شما در قسمت فوقانی و تحتانی بیشتر رعایت خواهد شد. خصوصاً اگر در فصول سرد سال هستید این مدل برای انتخاب بارانی و یا کت بسیار کمک کننده خواهد بود.

7. استفاده مانتوهای دکمه دار

هرچند امروزه اغلب مانتو ها جلو باز هستند اما اگر جزء پلاس سایزها هستید حتماً به دنبال خرید مانتو های همراه با دکمه باشید. پوشیدن چنین مانتوهایی اندام شما را لاغر تر و جمع تر نشان خواهد داد.

مانتوهای دکمه دار را در لیست خرید خود جای دهید

8. استفاده نکردن افراد چاق از مدل پانچو و خفاشی

انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق هرگز نباید به سراغ مدل های پانچو و یا خفاشی بروند. حقیقت غیر از این است. افرادی که دارای بالاتنه سنگین تر می باشند و یا بازوهای بزرگی دارند برای ایجاد تعادل و پوشاندن دست های خود می ‌توانند از پانچو بهره بگیرند. پانچو برای همه افراد تپل مناسب نیست. به عبارتی تنها افرادی که فرم بدنی آنها سیبی است می توانند از این مدل استفاده کنند.

بایدها و نبایدهای شیک پوشی خانم های تپل

  1.  در انتخاب مدل مانتو برای افراد چاق از طرح های شلوغ پرهیز کنید. هر چقدر طراحی مانتو شلوغ تر باشد اندام شما نیز بزرگ تر نشان داده می شود.
  2. اکیدا توصیه می کنیم که ارتفاع مانتوهای خود را دقیقا تا زیر زانو انتخاب کنید. مانتوهای کوتاه تر و یا بلندتر شما را تپل تر نشان خواهند داد.
  3. برای باریک تر نشان دادن کمر از کمربند هایی با ارتفاع کم و ظریف کمک بگیرید. البته نباید مانتو خود را بیش از اندازه با کمربند تنگ کنید چرا که چاق تر دیده می شوید.
  4.  به کارگیری برش های نامنظم و یا چین در مانتوهای تابستانی بسیار پیشنهاد می شود.
  5. مانتو های خود را دقیقاً منطبق با سایز خود انتخاب کنید. از انتخاب مانتوهای بسیار گشاد و یا بسیار تنگ پرهیز کنید. این کار تعادل بدنی شما را بر هم خواهد زد.
  6.  استفاده از رنگ های تیره و مشکی را افزایش دهید. باور کنید این رنگ ها دوست نزدیک شما خواهند شد.
  7. در صورت تمایل برای پوشیدن دامن، از دامن های بلند و رنگ تیره کمک بگیرید.
  8. ترجیحاً رنگ شومیز و شلوار خود را نزدیک به هم انتخاب کنید. با این کار به علت ایجاد خطای دید نواقص بدنی کمتر به چشم می آیند.
  9. هرگز از شلوارهای راسته و تنگ استفاده نکنید.
  10. کمر شلوار باید به شکلی باشد که قسمت شکم و پهلو های شما از قسمت فوقانی آن بیرون نزند.
  11. اگر مچ پای پهنی دارید توصیه می کنیم که از دامن های بلند ( تا زیر مچ) استفاده کنید.
  12. از کفش های بدون پاشنه و یا با پاشنه های بیش از شش سانت پرهیز کنید.

در پایان مزون فاریون عبایا وارد کننده انواع مانتوهای مجلسی از امارات پاسخگوی تمامی سلیقه ها در طرح های مختلف با بهترین کیفیت در دوخت و پارچه مانتویی می باشد برای حضور در مزون می توانید با شماره های 02144044568 – 09023250305 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاه ها غیرفعال است